95 86 39 90 Kundesupport/Teknisk
90 64 90 20 Kundesupport/Adminstrasjon
Åpningstid kl. 8-16 man-fre
info@lovtre.no

Personvernerklæring

OVERORDNET

Løvtrespesialisten Fange Sag og Høvleri AS er forpliktet til å beskytte ditt privatliv. Kontakt oss på info@lovtre.no hvis du har noen spørsmål eller problemer angående bruken av dine personopplysninger, og vi bistår deg med din henvendelse til oss.

Ved å bruke vår nettside og/eller våre tjenester, samtykker du i behandlingen av dine personopplysninger som er beskrevet i disse personvernreglene.

VÅRE DEFINISJONER

Personopplysninger – Informasjon om en identifisert eller identifiserbar fysisk person. Det lagres ikke personlig data som f.eks fødselsnr, og bankinformasjon i vår nettside lovtre.no

Behandling – hvilken som helst operasjon, eller sett av operasjoner som utføres på personlige data eller på sett med personlige data. (Ikke kritiske data)

Datafelt – En fysisk person hvis personopplysninger behandles.

Barn – en naturlig person under 18 år.

Vi / oss (enten kapitalisert eller ikke) – Løvtrespesialisten Fange Sag og Høvleri AS.

DATABESKYTTELSESPRINSIPPER

Vi lover å følge følgende databeskyttelsesprinsipper:

  • Håndteringen er lovlig, rettferdig, gjennomsiktig. Våre behandlingsaktiviteter har lovlig begrunnelse. Vi vurderer alltid dine rettigheter før behandlingen av personopplysninger. På forespørsel vil vi gi deg informasjon om behandlingen.
  • Behandling er begrenset til formålet. Våre behandlingsaktiviteter passer til formålet med hvilke Personopplysninger ble samlet.
  • Behandlingen gjøres med minimal informasjon. Vi samler og behandler minimalt med personlig informasjon som kreves for ethvert formål.
  • Behandlingen er begrenset med en tidsperiode. Vi lagrer ikke din personlige informasjon lenger enn nødvendig.
  • Vi vil gjøre vårt beste for å sikre nøyaktigheten av informasjonen.
  • Vi vil gjøre vårt beste for å sikre integriteten og konfidensialiteten av informasjonen.

DINE RETTIGHETER

Dine rettigheter er som følgende:

  1. Rett til informasjon – noe som betyr at du skal ha rett til å vite hvordan din personlige informasjon behandles. Hvilket informasjon som er samlet, hvorfra det er oppnådd og hvorfor og av hvem det behandles av.
  2. Retten til tilgang – noe som betyr at du har rett til å få tilgang på informasjonen som er samlet inn fra / om deg. Dette inkluderer din rett til å be om og få en kopi av dine personlige data samlet.
  3. Rett til rettelse – som betyr at du har rett til å be om utbedring eller sletting av dine personlige data som er unøyaktig, og/eller ufullstendig.
  4. Retten til å slette – noe som betyr at du i visse tilfeller kan be om at dine personopplysninger slettes fra våre systemer.
  5. Rett til å begrense behandling – noe som betyr at visse betingelser gjelder. Du kan ha rett til å begrense behandlingen av dine personopplysninger.
  6. Rett til å protestere mot behandling – noe som betyr at du i visse tilfeller har rett til å motsette seg behandling av dine personopplysninger, for eksempel ved direkte markedsføring.
  7. Rett til å protestere mot automatisert behandling – noe som betyr at du har rett til å motsette seg automatisk behandling, inkludert profilering; og ikke å bli underlagt en beslutning basert utelukkende på automatisert behandling. Denne retten du kan bruke når det er et resultat av profilering som gir juridiske virkninger som angår eller påvirker deg betydelig.
  8. Rett til dataportabilitet – du har rett til å skaffe dine personopplysninger i maskinlesbart format eller om det er mulig, som en direkte overføring fra en prosessor til en annen.
  9. Rett til å klage – i tilfelle vi nekter din forespørsel under retten din til tilgang, vil vi gi deg en grunn til hvorfor. Hvis du ikke er fornøyd med måten din forespørsel er håndtert på, vennligst ta kontakt oss.
  10. Rett til hjelp av tilsynsmyndighet – som betyr at du har rett til hjelp av en tilsynsmyndighet og rett til andre rettsmidler, for eksempel påstand om erstatning.
  11. Rett til å trekke tilbake samtykke – du har rett til å trekke tilbake et gitt samtykke til behandling av dine personopplysninger

INFORMASJON VI SAMLER

Informasjon du har gitt oss

Dette kan være din e-postadresse, navn, fakturaadresse, hjemmeadresse etc – hovedsakelig opplysninger som er nødvendige for å levere et produkt / tjeneste eller for å forbedre kundeopplevelsen hos oss. Vi lagrer informasjonen du gir oss, slik at du kan kommentere eller utføre andre aktiviteter på nettstedet. Denne informasjonen inkluderer for eksempel navn og e-postadresse.

Informasjon samlet automatisk om deg

Dette inkluderer informasjon som automatisk lagres av informasjonskapsler (cookies) og andre økt-verktøy via din nettleser. For eksempel handlekurv informasjon, din IP-adresse, handle historie (hvis det er noen) etc. Denne informasjonen brukes til å forbedre kundeopplevelsen. Når du bruker våre tjenester eller ser på innholdet på nettsiden vår, kan aktivitetene dine logges.

Informasjon fra våre partnere

Vi samler informasjon fra våre pålitelige partnere med bekreftelse på at de har juridiske grunner til å dele denne informasjonen med oss. Dette er enten informasjonen du har gitt dem direkte eller at de har samlet inn om deg på annet rettsgrunnlag.

Offentlig tilgjengelig informasjon

Vi kan samle informasjon om deg som er offentlig tilgjengelig. Som f.eks telefonnummer og adresser som ligger åpent på nett.

Hvordan vi samler personopplysninger

Den informasjonen vi samler inn om deg avhenger av hvilke digitale kanaler du bruker hos oss, samt de opplysningene du gir oss ved kjøp, registrering eller andre interaksjoner. Vi samler inn personopplysninger som du oppgir direkte til oss, samt de som automatisk registreres når du bruker våre digitale kanaler. Du har ingen plikt til å gi oss personopplysninger, men hvis du velger å ikke gjøre det, kan det hende vi ikke kan tilby deg visse tjenester eller sende deg ønsket informasjon.

Vi samler inn personopplysninger som:

  • du oppgir til oss, for eksempel når du kjøper eller registrerer deg for våre tjenester, abonnerer på våre nyhetsbrev og blogger, fyller ut et skjema eller kontakter oss.
  • registreres automatisk når du bruker våre digitale kanaler
Hvordan bruker vi din personlige informasjon

Vi bruker din personlige informasjon for å:

  • Utføre service, og gi deg tilbud som du har etterspurt. Dette inkluderer for eksempel registrering av kontoen din; gi deg andre produkter og tjenester du har bedt om, gi deg reklametilbud på forespørsel og kommunisere med deg i forhold til disse produktene og tjenestene; kommunisere og samhandle med deg; og gir deg beskjed om endringer i tjenester.
  • Forbedre kundeopplevelsen din
  • Opfylle en forpliktelse i henhold til lov eller kontrakt med oss.

Vi bruker din personlige informasjon på legitime grunner og / eller med samtykke.

På grunn av inngåelse av kontrakt eller oppfyllelse av kontraktsforpliktelser behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

  • Å identifisere deg;
  • Å gi deg en tjeneste eller å sende / tilby deg et produkt;
  • Å kommunisere enten for salg eller fakturering
På grunnlag av legitim interesse behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:
  • Å sende deg personlige tilbud * (fra oss)
  • Å administrere og analysere vår kundebase (kjøpsadferd og historie) for å forbedre kvaliteten, variasjonen og tilgjengeligheten av produkter / tjenester som tilbys / leveres
  • Å gjennomføre spørreskjemaer om kundetilfredshet

Så lenge du ikke har informert oss ellers, vurderer vi å tilby deg produkter / tjenester som ligner på din innkjøpshistorikk / nettleseradferd, for å være vår legitime interesse.

Med ditt samtykke behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

  • å sende deg nyhetsbrev og kampanjetilbud (fra oss)
  • For andre formål har vi bedt om samtykke til

Vi behandler dine personopplysninger for å oppfylle forpliktelser som kommer fra loven og / eller bruk dine personopplysninger for alternativer som følger av loven. Vi forbeholder oss retten til å anonymisere personopplysninger samlet og å bruke slik informasjon. Vi vil bruke informasjonen utenfor omfanget av denne policyen bare når den er anonymisert. Vi lagrer faktureringsinformasjon og annen informasjon samlet om deg så lenge som nødvendig for regnskapsmessige formål eller andre forpliktelser som følger av loven, men ikke lenger enn det.

Vi kan behandle din personlige informasjon for ytterligere formål som ikke er nevnt her, men er kompatible med det opprinnelige formålet som informasjonen ble samlet inn. For å gjøre dette vil vi sørge for at:

  • Forbindelsen mellom formål, sammenheng og natur som den personlige informasjon er egnet for videre behandling;
  • Den videre behandlingen vil ikke skade dine interesser og
  • Det ville være hensiktsmessig beskyttelse for behandling.

Vi vil informere deg om ytterligere behandling og formål.

Hvem andre kan få tilgang til dine personlige data

Vi deler ikke dine personlige data med fremmede. Personlig informasjon om deg leveres i noen tilfeller til våre pålitelige partnere for å enten gjøre tjenesten mulig for deg eller for å forbedre kundeopplevelsen din. Dette vil f.eks være Microsoft Office 365 (e-post) og / eller Visma Business (ERP).

Vi jobber bare med Behandlingspartnere som kan sikre et passende beskyttelsesnivå for dine personopplysninger. Vi avslører dine personopplysninger til tredjeparter eller offentlige tjenestemenn når vi er lovlig forpliktet til å gjøre det. Vi kan avsløre dine personlige opplysninger til tredjepart dersom du har samtykket til det eller om det er andre juridiske grunner for det.

Hvordan sikrer vi informasjonen

Vi gjør vårt beste for å holde din personlige informasjon trygg. Vi bruker sikre protokoller for kommunikasjon og overføring av data (for eksempel HTTPS). Vi bruker anonymisering og pseudonymisering der det passer. Vi overvåker våre systemer for mulige sårbarheter og angrep.

Selv om vi prøver vårt beste, kan vi ikke garantere sikkerheten til informasjon. Vi lover imidlertid å varsle passende myndigheter om brudd på data. Vi vil også varsle deg om det er en trussel mot dine rettigheter eller interesser. Vi vil gjøre alt vi med rimelighet kan for å hindre sikkerhetsbrudd og å bistå myndighetene dersom eventuelle brudd forekommer.

Hvis du har en konto hos oss, merk at du må holde brukernavnet og passordet ditt hemmelig.

BARN

Vi har ikke til hensikt å samle inn eller bevisst samle informasjon fra barn. Vi målretter aldri til barn med våre tjenester.

INFORMASJONSKAPSLER OG ANDRE TEKNOLOGIER VI BRUKER

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og / eller lignende teknologier for å analysere kundeadferd, administrere nettstedet, spore brukernes bevegelser og samle inn informasjon om brukere (vi lagrer ikke IP-adresser). Dette er gjort for å personlig gjøre og forbedre din erfaring med oss.

En informasjonskapsel er en liten tekstfil lagret på datamaskinen. Informasjonskapsler lagrer informasjon som brukes til å gjøre  at nettstedet fungerer. Bare vi kan få tilgang til informasjonskapslene som er opprettet på nettsiden vår. Du kan kontrollere informasjonskapslene dine på nettlesernivå. Hvis du velger å deaktivere informasjonskapslene, kan det hindre at du bruker bestemte funksjoner.

Let’s Encrypt (SSL- sertifikater)

Let’s Encrypt via Domeneshop leverer SSL-sertifikater som vi benytter til kryptering av kommunikasjonen i våre systemer. Informasjonen som innhentes i forbindelse med registrering av et SSL-sertifikat lagres på servere som er eiet og driftet av Let’s Encrypt via vår leverandør PLESK.

Våre underleverandører:

Facebook (Meta) – Måler rekkevidden og resultatene til våre annonsekampanjer for Wican Marked As, Wican Data As, kunder og deres gjester. Les mer om Facebook (Meta) og GDPR her (Personvernforordningen (GDPR) | Meta for Business (facebook.com))

Google Analytics –  Vi bruker Google Analytics til å måle trafikk på nettsiden vår. Google har sin egen personvernpolicy som du kan se gjennom her (Data Protection Law Compliance – Business Data Responsibility (safety.google)  Hvis du ikke ønsker å bli  sporet av Google Analytics, kan du gå til Google Analytics-bortkoblingssiden.

Google Adwords – Kampanjer og annonserin. Les mer om Google Adwords og GDPR her (GDPR og Google Ads | Vanlige spørsmål | Google Ads)

Domeneshop – IT drift av domenenavn. Les mer om Domeneshop og GDPR her (Avtalevilkår og betingelser for Domeneshop)

Zettle – Zettle-tjenesten leveres av PayPal (Europe) S.à.r.l et Cie S.C.A. («PayPal» eller «vi»).

Legger du igjen din e-postadresse eller mobilnummer, vil vi huske opplysningene dine til neste gang du bruker samme betalingskort til å kjøpe noe fra en selger som bruker Zettle-tjenesten. Dette er uavhengig av om du har kjøpt noe fra denne selgeren før eller ikke.

Dette betyr at for enkelhets skyld vil din e-postadresse eller mobilnummer være forhåndsutfylt i kvitteringsvisningen neste gang du kjøper noe fra en selger som bruker Zettle-tjenesten.

PayPal (Europe) S.à.r.l et Cie S.C.A. (R.C.S Luxembourg B 118 349), 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg, er ansvarlig for å håndtere disse personopplysningene og vil kun bruke din e-postadresse eller mobilnummer for å sende deg kvitteringer.

Vi vil ikke bruke dine personopplysninger til andre formål enn å sende deg kvitteringer. Vi vil heller ikke dele dataene med noen andre uten først å ha innhentet ditt skriftlige samtykke eller informere deg om at dataene vil begynne å bli behandlet til nye formål, eller et formål som er forenlig med formålet bak personopplysningene ble samlet inn, alt i samsvar med gjeldende lover og forskrifter.

(Les mer om Zettle her: Slik behandler vi kortholders kontaktopplysninger i Zettle, GDPR / ZETTLE

VI BRUKER INFORMASJONSKAPSLER TIL FØLGENDE FORMÅL:

  • Nødvendige informasjonskapsler – disse informasjonskapslene kreves for at du skal kunne bruke noen viktige funksjoner på nettstedet vårt, for eksempel logg inn. Disse informasjonskapslene samler ikke inn personlige opplysninger.
  • Funksjonalitetskapsler – Disse informasjonskapslene gir funksjonalitet som gjør at tjenesten vår er mer praktisk og gjør det mulig å tilby mer tilpassede funksjoner. For eksempel kan de huske navnet ditt og e-posten i kommentarfeltet, slik at du ikke trenger å skrive inn denne informasjonen neste gang du kommenterer.
  • Analytics-kapsler – disse informasjonskapslene brukes til å spore bruken og ytelsen til nettstedet og tjenestene våre
  • Reklame kapsler – disse informasjonskapslene brukes til å levere annonser som er relevante for deg og dine interesser. I tillegg er de vant til å begrense antall ganger du ser en annonse. De er vanligvis plassert på nettstedet ved å annonsere nettverk med nettstedets operatør tillatelse. Disse informasjonskapslene husker at du har besøkt et nettsted, og denne informasjonen deles med andre organisasjoner som annonsører. Ofte målretting eller annonseringskapsler vil være knyttet til nettstedfunksjonalitet som tilbys av den andre organisasjonen.

Du kan fjerne informasjonskapslene som er lagret i datamaskinen via nettleserinnstillingene dine. Alternativt kan du kontrollere noen tredjeparts kapsler ved hjelp av en plattform for personvernforbedring, for eksempel optout.aboutads.info eller youronlinechoices.com. For mer informasjon om informasjonskapsler, besøk allaboutcookies.org.

KONTAKTINFORMASJON

Tilsynsmyndighet

E-post: postkasse@datatilsynet.no

Telefon: +47 22 39 69 00

ENDRINGER TIL DENNE INFORMASJONEN OM PERSONVERN

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i denne personvernreglene uten nærmere forvarsel.

Sist endring ble gjort 15. august 2024